Sabtu, 25 Jun 2011

~~Scrambled Egg Crispy Sandwish ~~

Kekadang bila kita bangun pagi , kita ketandusan idea nak wat sarapan pagi utk anak2....sama jugalah dgn Aida ni....adoi...tp mlm tadi sebelum masuk tido sempat aida skodeng di blog CMG di DTS tuu...wallah terpandang lah pula sarapan yg simple in..TQVM ya Che Mat Gebu.... kebetulan bahannya pun mudah dan ada kat rumah ni....apa lagi...Operasilah.. jadilah SCAMBLED EGG CRISPY SANDWICH dgn sos thousand Island wah namanya macam gah...rasanya juga yummiii..ni utk anak2 b/fast sebelum pi sekolah ....ada bawa lagi ke sekolah sebagai bekalan..heheh :)




BAHAN-BAHANYA :-)-Sbb Rakyat ramai Aida gandakan bahanny....:))

4 keping roti sandwich
Sos thousand island secukupny (atau sos pilihan anda)
1 biji telur, dipukul sedikit
1/2 batang sosej atau 2 biji cock tail, didadu kecil
1/2 biji bawang besar saiz sederhana, didadi
Sedikit lada hitam serbuk
Minyak untuk menumis

CARA MEMBUATNYA :-)

-Panaskan sedikit minyak, tumis bawang besar hingga layu, masukkan sosej dan masak sekejap. Tolak ke tepi kuali, masukkan telur dan kacau hingga hancur, gaul semua bahan2 dalam kuali tadi hingga rata. Tambah serbuk lada hitam, kacau, angkat dan sejukkan.
-Roti sekeping , Ambil dan isi kan dengan bahan no 1 tapi jangan penuh sangat, agak2, paipkan sedikit sos thousand island, kemudian tindikan dengan sekeping roti kosong lagi . Buat hingga siap.
On kan alat membakar sandwich, letakkan roti tadi dalam dia (biasanya boleh bakar 4 keping sekali gus) kemudian tutup dan bakar kurang lebih 3 - 4 minit atau tahap kegaringan yang anda inginkan. Hidangkan panas2 untuk sarapan pagi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan