Sabtu, 2 Mac 2013

"Sayur Sawi Bersimbah Kuah"....cepat , mudah dan semestinya sedapppp....

Alhamdulillah ...jadi juga saya operasi sayur "sawi Jepun bersimbah kuah" yg simple, senang dan cepat ...semestinya sedappp..10q abah Ustaz Abdullah Mahmod sumber inperasi dan idea resepinya.....layan hidang t/ari saya ....:)

"sawi bersimbah kuah"...lauk 2 ni 1....bestttt !!

-Sayur sawi jepun
- dada ayam
- sos tiram
-bawang putih
-cili padi - saya tambah
-cendawan tiram - saya tambah
- udang sedang - saya tak bubuh tak ada stok
-garam dan gula secukupnya
 - tepung jagung utk pekatkan kuah -jika perlu
- sikit minyak utk menumis

caranya :)
celur daun sawi jepun sehelai sehelai then susun dlm pinggan
ketuk 1 labu bawang putih n cincang pastu tumis biar kuning
masukkan 2 sudu sos tiram - nak kuah lebih bubuh lebih 
kalau suka masukkan setengah sudu kecl t/jagung
masukkan hirisan nipis ayam bahagian dada shj
masukkan udang (nak buh assesori yg lain2 terpulang)
masukkan garam n gula
masukkan sedikit shj air n kacau rata hingga masak
pastu bolehlah main simbah2 atas sawi yg di celur tadi...
tu saja senang kan..




** Hidangkan bersama nasi  putih hangat dan terus dimakan panas2 perahhhhh..sedapppp !!...
Tidak ketingalan lauk pebrettt family saya ayam ungkap.....


"Ayam masak Ungkap" lauk hidangan t/ari saya 2/3/13 ....dah isi dadanya saya wat rencah dlm sayur sawi Jepun bersimbah kuah....bahagian bertulang saya wat lauk ungkap ....lauk pebrettttt sefamily....Alhamdulillah....:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan