Khamis, 7 November 2013

Maruku Meletop krup krap dan pastinya mables ....Alhamdulillah...

Hari ni bermulalah operasinya lagi ....Maruku Meletop pastinya krup krap dan mables ..... 
Alhamdulillah..permintaan pun sungguh menajupkan ....syukurannn..."Maruku Meletop Mantappp" dari dapur "Sentuhan RasaKasih Mama" ....pastinya krup karp dan sedappp.. selagi tak abis tak kan berhenti ... any time boleh menikmatinya ...Mudah2 kita semua dimurahkan rezeki .. diberkati dan dirahmati Allah swt selalu hendaknya....InsyAllah....:)

Daun Kari segar dari ladang telah standby....Sorry ya kekawan dan jiran2 aida yg berdekatan dgn rumah ...nanti akan terbau keharumaman Daun kari ni utk beberapa hari ..Menandakan " MARUKU MELETOP KRUP KRAP sedang dioperasi dan bersauna dlm kuali dari dapur "Sentuhan Rasakasih Mama Aida"..... Mudah2an operasinya berjalan dgn sempurna .... InsyAllah.....  — 




JOm bersaunan depan kuali ...perahhhhh....moga2 operasinya berjalan dgn sempurna...InsyAllah... —  di Taman Saujana Seksyen 2.

~~ MARUKU MELETOP KRUP KRAP MABLES ~~
Resepi dr kak Mahani Hussain .. dan dikongsikan bersama oleh Auni Azalia...10q Auni  muaacchh !!!

Jom tgok bhn2nya ..
300g tepung pulut
200g tepung kacang kuda
1sdb serbuk cili
1/2sdb garam halus
1sdb marjerin
1 biji telur
2sdb  jemuju  disangan dan kisar halus
1sdb bijan - aida tak bubuh - tak suka kang nanti ianya tersekat kat lubang acuan ....
1sdb gula
1sdb udang kering kisar halus - ini aida tambah
santan cair secukupnya / guna air biasa pun ok...

cara2
satukan bhn2 kering .. gaul sebati .. masukan telur , marjerin n santan cair gaul lagi hingga jadi doh lembut .. panaskan minyak masak n tekan adunan .. dah kekuningan boleh angkat .. selamat mencuba  :)







DiDapur SRKM Maruku Meletoppppp akan beroperasi ...krup krop sedap sekali ...klu dah makan selagi tak abis tak kan berhenti....klu tak percaya cuba lah nikmati.... — di My Sweet Home / Rumahku Syurgaku..
 Maruku Meletop dan Ini acuan yg aida guna ..senang  main pusing je..tangan pun tak sakit.... Ada juga acuan yg tekan tu....tp adoi mak hoi..mahu sakit tangan nak menekan dan menghabiskan satu adunan nya ....perahhhh tak sanggup den..klu dpt tempahan yg banyak......
Acuan Maruku Tembaga telah  kumiliki walaupun harganya agak mahal..tp menang membeli menang memakai..........



Selamat Menikmatinya ....Akhir bicara sambut lah sejambak kemesraan dari aida di "Sentuhan RasaKasih Mama"..hingga berjumpa lagi di entry yg lain dan semoga kita semua akan dirahmati dan diberkati....Asalamulaikum dan muahhhh 2x dahhhh  sayang kamu semua .....:)


10 ulasan:

  1. nampak macam mudah ja buat maruku tu kan..sedap nih makan sambil tengok tv..

    BalasPadam
  2. Mudah jeee dan berbaloi2 dek Bbwana pun boleh wat sendiri.... :)

    BalasPadam
  3. Salam..nk tnya jemuju tu apa ya..bru prtama kali dngr..uhuhuhuhu

    BalasPadam
  4. Nk try buat ah...moga2 mjadi...

    BalasPadam
  5. kak, santan secukupnya byk mne ye?

    BalasPadam
  6. Cantik pulak gelang tangan dia.

    BalasPadam
  7. Salam..kt mana nk dpt acuan cmtu

    BalasPadam
  8. As-Salam..di mana nk dapatkan acuan tembaga yang main putar nie..?? sbb kami pakai old version, mmg sakit tgn la..

    BalasPadam
  9. Kedai hardware ada jual, harga dlm 45

    BalasPadam
  10. selamat mencuba utk semua...tq ..
    acuan boleh di dapat di kedai2 jual acuan tembaga di melaka ni ... saya beli kat my din pun ada...

    BalasPadam