Isnin, 27 Mei 2013

Alhamdulillah tempahan kek Caramel untuk Noreen Norazreen telah siap..syukurannnn

Assalamulaikum dan selamat pagi semua harap2 semuanya sihat 2 dan dlm rahmat ilahi hendaknya ...Aida baru balik bercuti di kg....memalam bergegas operasi kek caramel...menawan dan tak meragam cantikkkkkkk... :)
Alhamdulillah kek Caramel untuk Noreen Norazreen telah siap....standby utk di ambil....harap2 akan berpuas hati dgn Hasil "Sentuhan RasaKasih Mama Aida " ini...10q reen...
 


Mlm ni berOperasi kek caramel utk reen Noreen Norazreen....


Alhamdulillah sempurna setelah ditebalikkan kek caramel utk reen Noreen Norazreen.....syukur ....dah boleh tido lena mlm ni...cuma standby je pepagi esok tuannya nak dtg ambil....

  
Alhamdulillah kek caramel utk Noreen Norazreen..dah keluar dari bersauna dlm oven....nampak sempurna kejadiannya...standby tunggu sejuk kejap nanti kita terbalikkan....harap2 sempurna.... 



p/s Sedikit Tips:
** Begini cara kek aida  bersauna dlm oven selamat 1 jam 10 minit....40minit pertama aida guna api bawah saja ..tuangkan air panas  ....jgn terapung lak loyang kek tu ya....agak2 je air panas dlm loyang bawah.. Ini nak mengelakkan supaya caramel tak hangus dan keknya lembap....keadah double boil....
**40 minit terakhir guna api bawah dan atas dgn suhu 150c..... Alhamdulillah kek masak dgn sempurna dan tak merekah...kepanasan dan keserasian oven masing2 berbeza...pandai2 le adjust......ikut kesesuai oven masing2....
** sebelum terbalikkan tunggu sejuk dulu ... lorekkan tepi2 kek dgn pisau plastik / spetula....
** Aida guna loyang saiz 7' x7' ..papannya saiz 8'..resepi sama seperti asal yg dikongsikan oleh munira Baharum ....cuma ada sedikit penambahan susu cair dan telur..sbb coustemer aida nak kan caramelnya tebal sedikit..
** susu cair aida guna 1 1/2 cawan asalnya 1/2 tin ( 1 cawan)....nakkan ianya nampak tebal sikit dan telur aida tambah sebiji penuh..jdnya 3 kuning saja + sebiji (kuning dan putih) 
** biar sejuk sepenuhnya dan bertapakan dlm i/box..mamam sejukk2 wallah nikmattttt....




Alhamdulillah ...kek Caramel selamat sampai ke tangan tuannya Noreen Norazreen.....comei katanya 10q reen.....berat kek sekilo lebih kurang ( 1148 g)....

http://samida74.blogspot.com/2011/10/kek-caramel-lagi-memang-sedapppp.html

2 ulasan:

  1. salam kak..

    cantik ja kejadian kek karamel tu..gebu..

    BalasPadam
  2. 10q Bbwana....cuba lah wat...heh

    BalasPadam